CO NÁS MŮŽE POTKAT PŘI REKLAMACI? JAKÁ JSOU NAŠE PRÁVA?

Odbornice na finanční gramotnost nám dává několik neocenitelných rad. Ty se týkají takového životního evergreenu, jakým je reklamace zakoupeného zboží:

 

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Vada výrobku vznikla již ve výrobě, obraťte se na výrobce."

Vaše právo: Vůči spotřebiteli v průběhu záruční doby je odpovědný pouze prodejce. Kdo je výrobcem a čím je způsobena vada, není důležité.

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Výrobek byl prodáván se slevou, tudíž nemáte na reklamaci nárok."

Vaše právo: Záruka se nevztahuje pouze na věci rychle se kazící a věci použité ("second hand"), takže na zlevněné věci ANO.

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Nemáte obal od výrobku, tudíž nemůžete výrobek reklamovat."

Vaše právo: Žádný zákonný předpis neukládá povinnost uschovávat obaly od výrobku, žádný zákonný předpis nestanovuje povinnost vrátit reklamovaný výrobek v obalu. Reklamujete výrobek, ne obal!

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Při výměně vadné a již opotřebované součástky jsme Vám nainstalovali úplně novou součástku, a proto nám musíte doplatit."

Vaše právo: Prodávající nemá právo na náhradu ani tehdy, došlo-li výměnou ke zhodnocení věci.

Marcela Hrubošová

Autorka a zakladatelka vzdělávacího portálu Finance pro radost, jejíž moto zní: "Jen vzdělaní lidé se rozhodují svobodně!" V oblasti financí působí více jak 20 let. Pracovala ve významných manažerských pozicích v největších pojišťovnách na českém a slovenském trhu, řídila nadnárodní inkasní společnost, zakládala makléřské pojišťovací společnosti. Dnes se plně věnuje výuce finanční gramotnosti. Vede semináře a mentoruje ženy v jejich profesním i osobním růstu. Je autorkou odborných knih. www.financeproradost.cz/

Přidat komentář

Používáme platební bránu GoPay